Смяна на титуляр на партида
Кога се налага тази процедура?
При закупуване, унаследяване или наемане на жилище е необходимо да се промени титуляря на партидата за вода. Процедурата може да бъде заявена онлайн или с посещение на Център за обслужване на клиенти на "Софийска вода".
Срок за подаване на документи:
Новият собственик / ползвател на имота може да подаде документите за смяна на титуляр на партида безплатно в рамките на 30 календарни дни от смяната на собствеността. Същото важи и за случаите, при които старият собственик / ползвател подава документите. Ако не се спази този срок, собственикът / ползвателят дължи такса в размер на 16,50 лв. с ДДС.
Изключение правят случаите, при които старият собственик / ползвател е починал, като срокът за безплатна смяна на титуляр на партида е 60 дни.
Необходими документи при купуване от трето лице или при получаване на имота като наследство:
- Заявление по образец;
- Документ за собственост на имота или акт за учредяване на вещно право на ползване; NB! Документът се представя само за информация на дружеството и не се пази в архива на „Софийска вода“
- Клиентски номер към „Софийска вода“ на предишния собственик / ползвател и актуален отчет на водомер/и в имота, ако има такъв;
- В случай на съсобственост, в дружеството трябва да се представи писмено споразумение между съсобствениците за определяне титуляр на партидата; NB! Ако такова споразумение не се представи, дружеството открива партида на всички съсобственици.
При купуване на нов имот от строител или при етажни собствености, отчитани само по един общ водомер
Необходимо е всеки нов собственик да открие индивидуална партида на свое име. Решението за това се взима на Общо събрание на етажната собственост. В този случай е задължително във всеки имот за има инсталирани и пломбирани индивидуални водомери. Преминаването към индивидуални партиди е възможно при платени задължения по показанията на общия водомер или разпределение на дължимото между собствениците, изразено в решението на Общото събрание.
В срок от 10 работни дни ще получите писмено уведомление за датата на първото отчитане на показанията на индивидуалните водомери. Преди посещението в сградата ще бъде поставено и съобщение за предстоящия отчет.
30 дни след първия отчет се извършва втора проверка на показанията на водомерите. Едва след нея се издават индивидуални сметки въз основа на използваните количества вода в отделните имоти в периода между първия и втория отчет на измервателните уреди.
Необходими документи при откриване на нова индивидуална партида
• Попълнено заявление за откриване на индивидуални партиди;
• Попълнено уведомление;
• Решение на Общото събрание на етажната собственост за откриване на индивидуални партиди, изразено в подписан протокол от събранието. Необходимо е той да съдържа датата на събранието; броя на обособените имоти - апартаменти, гаражи, ателиета и други, за всеки вход поотделно; броя на присъствалите на Общото събрание; дата и т.н.
• В случай на решение на Общото събрание на етажната собственост за разпределяне на дължимата сума между собствениците (към момента на вземане на решение) е необходимо да се представи списък , който трябва да съдържа номер на апартамент, име на собственика, разпределена сума и подпис;
• Попълнен информационен лист (Приложение №1).
Заявление се подава за всеки водоснабден имот.
Кой може да подаде документите за извършване на процедурата?
Документите могат да бъдат подадени от новия собственик или ползвател на имота. В случай, че той не го направи, старият собственик също може да подаде документите, като представи съответния документ за собственост.
Защо е необходимо да се промени титуляря на партидата?
Само и единствено титулярят на партидата може да прави проверки и да изисква информация от „Софийска вода“ относно потреблението на вода в имота, показанията на водомерите, количествата общи нужди в етажната собственост, наличието или липсата на задължения и т.н. Всеки собственик на имот може да направи своя клиентска регистрация на сайта на дружеството или да изтегли мобилното ни приложение "Моятя вода", налично в App Store или Google Play.
Смяна на титуляр на партида при наемане на имот:
При сключен договор за наем, наемателят може да стане титуляр на партидата. В този случай заявлението по образец може да бъде подадено от наемателя съгласно чл. 2, ал. 3 от Общите условия.
NB! Собственикът / титулярят на вещното право за ползване на имота трябва да декларира пред дружеството лично съгласието си за смяна на титуляр на партидата за определен срок; При невъзможност, наемателят може да представи декларация с нотариална заверка на подписа на собственика / титуляря на вещното право за ползване на имота.
При наематели/ползватели на имоти:
Ако собственикът на имота е съгласен титуляр на индивидуалната партида да бъде неговият наемател/ползвател, той трябва да изрази това като към данните в информационния лист се приложи и неговата Декларация (Приложение 3).
Необходими документи за смяна на титуляр на партида при нов собственик / ползвател на имота от юридическо лице:
- Клиентски номер на предишния собственик / ползвател на имота;
- Приемо–предавателен протокол между предишния и новия собственик / ползвател за отчет на водомерите в имота;
- Документ за собственост (нотариален акт?) / акт за учредяване на вещно право;
- Фирмени документи – идентификационен номер по БУЛСТАТ; номер на фирмено дело.
Необходими документи за смяна на титуляр на партида при наемане на имот от юридическо лице:
При сключен договор за наем, наемателят може да стане титуляр на партидата. В този случай заявлението по образец може да бъде подадено от наемателя съгласно чл. 2, ал. 3 от Общите условия.
NB! Собственикът/титулярят на вещното право за ползване на имота трябва да декларира пред дружеството лично съгласието си за смяна на титуляр на партидата за определен срок; При невъзможност, наемателят може да представи декларация с нотариална заверка на подписа на собственика / титуляря на вещното право за ползване на имота.