„Софийска вода“ въвежда за първи път в България дигитален онлайн мониторинг на ВиК мрежата

„Софийска вода“ въвежда за първи път в България дигитален онлайн мониторинг на ВиК мрежата

„Софийска вода“, част от Веолия, ще продължи мащабните инвестиции и през 2020 г. Планира да вложи 40 млн. лева за подобряване на ВиК мрежата и дигитални иновации в управлението на водата в столицата.


25.02.2020

„Софийска вода“, част от Веолия, ще продължи мащабните инвестиции и през 2020 г. Планира да вложи 40 млн. лева за подобряване на ВиК мрежата и дигитални иновации в управлението на водата в столицата.

Голяма част от инвестициите са предвидени за изграждане на нова и рехабилитация на съществуващата водопроводна и канализационна мрежа. Планирани са ремонти на над 40 км водопроводи. През 2020 г. ще се реализират няколко основни инфраструктурни проекта на територията на Столична община, в това число в централна градска част, в зоната около Пирогов, бул. Сливница, в Модерно предградие, Кокаляне и Суходол. Ще приключи строежът и ще се въведе в експлоатация новият метан танк в Пречиствателната станция за отпадъчни води край  Кубратово. Той е с обем 7000 кубически метра и изграждането му ще увеличи капацитета на съоръженията за добив на биогаз, което ще приближи компанията до пълната й енергийна независимост. 

 „Осигуряваме трайно съответствие на качеството на питейната вода, то е отлично в продължение на години. Основният фокус сега е в обновяването на ВиК мрежата на столицата и дигиталното управление на водата. Всички инвестиции, които правим, са добре планирани и целенасочени, защото водят до цялостно подобряване на качеството и модернизирането на услугите, които доставяме на потребителите ни“, коментира Васил Тренев, изпълнителен директор на „Софийска вода“. Той допълни, че дружеството влага много и в технологични иновации, защото те позволяват по-прецизно и надеждно да се следят процесите по пречистване и контрол на водата по пътя от водоизточниците до пристигането й в домовете на хората.

„Софийска вода“ е първото българско ВиК дружество, което въвежда система за ежедневен мониторинг на водните количества по пътя от водоизточниците до градските измервателни зони и крайните клиенти на дружеството. Чрез тази система ще се осъществява дигитален мониторинг на подаваните водни количества в разпределителната мрежа на Столична община с възможност за реакция до 24 часа.
През тази година стартира и smart metering система, чрез която ще се проследяват дистанционно потребяваните водни количества от големите клиенти, с цел прецизно отчитане на тяхната консумация. Тя стартира при 5000 клиента, и поетапно ще бъдат разширявана.

 „С тези два проекта ще можем по-бързо да установяваме „скрити“ течове, да намалим авариите и най-вече да осигурим надеждно водоснабдяване за потребителите“, коментира Станислав Станев, заместник изпълнителен директор на компанията.

За да подобрява клиентското обслужване и достъпа до информация, „Софийска вода“ всяка година се допитва до потребителите. Проучване от края на 2019 г. показва, че се увеличават хората, които са много доволни от услугите на дружеството, а общо делът на удовлетворените клиенти нараства до 87%. Качеството на водата продължава да е сред най-важните показатели и 74 % от потребителите са доволни от него. Увеличил се е и делът на хората, които пият чешмяна вода и той вече е достигнал 76%, при 73% през 2018г.  Постоянният анализ на пазарните тенденции и предпочитанията на клиентите кара „Софийска вода“ ускорено да въвежда все повече дигитални услуги. Те, заедно с наличието на  мобилен център и безплатен денонощен телефон, се оценяват много високо и затова дружеството ще продължи да разширява портфолиото си  от модерни, бързи и удобни възможности за комуникация и обслужване  Към момента дружеството предоставя електронни фактури, известява за прекъсвания на водоснабдяването чрез SMS-и и електронна поща, дава възможност за смяна на партида при промяна на собственост чрез страницата на дружеството и др. Амбицията е списъкът от подобни услуги да се разширява за удобството на клиентите.
 

Още новини
Лабораторни специалисти на „Софийска вода“ обучиха свои колеги от страната по нови изисквания за изследване на водата

Лабораторни специалисти на „Софийска вода“ обучиха свои колеги от страната по нови изисквания за изследване на водата

Биолозите на Лабораторно-изпитвателния комплекс на „Софийска вода“ обучиха свои...

Нова услуга на „Софийска вода“ за собственици и ползватели на басейни

Нова услуга на „Софийска вода“ за собственици и ползватели на басейни

 „Софийска вода“, част от Веолия, вече предлага на своите клиенти възможност за...

„Софийска вода“ – най-одобряваният от клиентите доставчик на комунални услуги

„Софийска вода“ – най-одобряваният от клиентите доставчик на комунални услуги

Дигиталните канали на „Софийска вода“ продължават да печелят популярност и доверие

Пътниците на летище София вече пълнят бутилки с вода от "умни” чешмички 

Пътниците на летище София вече пълнят бутилки с вода от "умни” чешмички 

Три нови чешми за питейна вода вече са на разположение на пътуващите през...