Комисия за висок процент общо потребление

„Софийска вода” АД следи фактурираните количества вода във всяка сграда и при разлика между консумацията, отчетена по приходния (общия) водомер и сбора от индивидуалната консумация на всички обособени имоти, надхвърляща 20%, ние Ви информираме за това. 
Ако във Вашия блок (етажна собственост) има над 20% разлика между отчетеното по приходния (общия) и по индивидуалните водомери, а се затруднявате да откриете причината за това, упълномощен представител на етажната собственост може да заяви създаване на комисия, съставена от представители на етажната собственост и „Софийска вода“ АД, за извършване на обстойна проверка на място за установяване на причините (по реда на  чл. 25, ал. 5 и ал. 6 от Общите условия).
Услугата може да бъде заявена чрез подаване на заявление по образец и заплатена сума по ценоразпис, като разходите за извършване на проверката са за сметка на потребителите, когато в резултат на проверката се установят една или повече от следните причини:  
-    теч във вътрешната сградна инсталация;
-    клиенти без монтирани водомери и таксувани на база;
-    индивидуални водомери извън срок на метрологична проверка или с нарушена цялост;
-    водомери с липсващи или скъсани пломби (оловна и/или пластмасова), или стикер;
-    неизпълнени предписания от предишни констатации;
-    неосигурен достъп до имоти и/или общия водомер по време на проверката;
-    нерегистрирани потребители, вкл. за общо ползване (басейн, поливни системи, чешми и фонтани, и др.);
-    неправилно монтирани или неизправни елементи по вътрешната инсталация (водомери, кранове, клапи, бойлери, хигиенни душове и др.)
-    неизправни абонатна станция за топлофицираните сгради;
-    нерегламентирано ползване и кражби (байпаси, манипулирани водомери и др.)

Заплатената сума за услугата се възстановява на заявителя при следните констатирани причини:
-    липса или неизправен общ водомер на сградното-водопроводно отклонение (СВО);
-    общ водомер извън срок на метрологична проверка;
-    неизправни елементи по възела на общия водомер (първи и втори спирателен кран или възвратна клапа);
-    грешен отчет на общия водомер;
-    неизправен комуникационен модул за дистанционен отчет на общия водомер;
-    неизправност в хидрофорните уредби, експлоатирани от дружеството.

Комисията извършва проверка и съставя протокол, в който отразява установените причини и предложенията за тяхното отстраняване.

Допълнителна информация можете да получите в нашите центрове за обслужване на клиенти или Телефонния ни център на номер 0800 121 21. 

Цени
Услуга
* Ценa без ДДС в лева
* Ценa с ДДС в лева
Проверка от комисия при разлика между отчета на общия водомер и сбора на отчетите от индивидуалните водомери над 20% за един имот в етажната собственост
9.65
11.58
Необходима информация

• Клиентски номер; 
• Попълнено заявление за съставяне на комисия.

Опции с възможност за заявка
Цени
Услуга
* Ценa без ДДС в лева
* Ценa с ДДС в лева
Проверка от комисия при разлика между отчета на общия водомер и сбора на отчетите от индивидуалните водомери над 20% за един имот в етажната собственост
9.65
11.58